Lakat T. Károly a Nap-Kelte főszerkesztő-műsorvezetője személyes kedvencünk. Részint mert fajra, nemre, vallásra, felekezetre és politikai hovatartozásra való tekintet nélkül képes csontig nyalni akárkinek. Részint meg azért, mert vasárnap reggeli könnyesen nosztalgikus monológjai és saját véleményét a riportalany szájába rágó kérdései bőven adnak alapanyagot szerény blogunknak. Éppen ezért hetente, kéthetente jelentkező rovatot szentelünk műsorvezetői működésének. Lássuk az eheti adagot:

Azt hogy jöjjön ki Óbudára szinte naponta hallom a tévében, a rádióban és a legkülönbözőbb szórakoztató műsorokban, de elég el nem ítéhető módon az, hogy jöjjön ki Rákosligetre valahogy úgy nem került a köztudatba. Pedig higgyék el, hogy megéri, még ha belvárosból legalább harminc vagy huszonöt percet utazni kell, hiszen itt működik egy nagyon lelkes, nagyon tehetséges, nagyon szorgalmas kis társulat...

Lakat T. bevezetője a Gózon Gyula Színház bemutatója kapcsán.

Hogy a gazdasági világválság eljusson a Péterffy Sándor utcai kórház toxikológiai osztályára, az nem semmi.

A műsorvezető megjegyzése egy válságöngyilkosságokról szóló beszélgetésben.

...egy zeneileg hihetetlenül erős társasággal. Épp arra gondoltam itt az öt részvevőből bármelyiket kiveszem, az egyedül elég egy estés koncertnek a lebonyolitására. Szóval nem ütitek ki egymást, nem sok ez egy kicsit a jóból?

Lakat T. Bródy János szavába vágva az Emberi és Polgári Jogok Nyilatkozatának hatvanadik évfordulója alkalmából rendezendő szegedi koncertet beharangozó interjúban.

Ha csak összeállunk egy baráti tárasasággal és elénekeljük a Mindannyian mások vagyunkat, azzal nagyot bukni nem lehet...

Most akartam lobbizni Mahó művésznő lemezéért...

A főszerkesztő további kedveskedései a jövő heti szegedi koncert stúdióban megjelenő résztvevőihez, Bródy Jánoshoz, Jávori Fegyához és Mahó Andreához.

Vegyük azt, hogy 1964-65-ben állsz a Moszkva téren, mit csinálj, hova menj? Következő variációs lehetőségek vannak: kettős meccs a Népstdionban - Fradi, Honvéd, Dózsa, Vasas -, Jancsó filmklub, Pilinszky felolvasó-est, esetleg Illés, Metró, Omega, vagy Syconor vagy Riversing koncert. Ennyi világsztárt! Tegyük föl hogy ma este ott állsz a Moszkva téren az óra allatt, hova mész?

Vágó István: Vállalsz egy kőműves munkát.

Hősünk monológba folytott kérdése a hatvanas évek másodvonalbeli beatzenekarainak Beat randevú című júniusi koncertjét ajánló beszélgetésben.

LTK: Te millyen voltál Pista, Duxos, Riversinges, Echos?

VI: Atlaszos...

Zoltán János: Engem úgy megvertek Reversingen, Hungárián, Radicson.

VI: Engem is.

ZJ: Rénéztél a húgomra és puff...

LTK: Pista te válaszoltál arra, hogy milyen voltál?

ZJ: Atlaszos.

Vágó István: Mert mi vagyunk a nagygeneráció, ezzel kell szembenézni.

Néhány jellegzetes mondat ugyanebből a beszélgatésből. (A zenekarok nevének pontosságáért nem vállalunk felelősséget.)

Biztos vagyok benne, hogy egészen fantasztikus élmény lesz annak, aki elmegy erre koncertre. Annak is, aki akkor volt fiatal, amikor ezek a zenekarok játszottak, aki elviszi a fiát, az unokáját, a dédunokáját. Legalább el tudja mondani, látod ezért szokott a nagypapának a szeme néha egy picit könnyes lenni.

Lakat T. zárszava a Beat randevút ajánlva, 2009. május 17.

A bejegyzés trackback címe:

https://szuret.blog.hu/api/trackback/id/tr141127854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tutó 2009.05.19. 20:20:10

Kedves popp!

Nagyon megtisztelő,hogy blogodban ilyen kiemelt terjedelmet és figyelmet szentelsz szerény munkásságomnak.

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.19. 21:38:45

@Tutó: Kedves Tutó!

Mienk a megtiszteltetés, hogy elsőként reagálsz bejegyzésünkre és köszönjük, hogy vasárnapi interjúiddal lehetővé tetted annak létrejöttét.

Tisztelettel:
Bognár Péter

ui.1: Továbbra is számíthatsz vigyázó szemeinkre ;-).

ui2: Csak azért a királyi többes, mert ketten csináljuk a blogot.

Tutó 2009.05.19. 21:56:21

@popp:

Kedves Péter!

Mindent megteszek majd azért, hogy bőséges legyen az anyagotok,de arra azért vigyázz, hogy puszta ellenszenvből,utálatból,hogy azt ne mondjam zsigeri gyűlöletből sohasem lehet igazán értékeset alkotni...
Látom,hogy a futballban meglehetősen otthonosan mozogsz,ezért egy futball példa (tőlem talán nem szokatlan...): ha eleve azzal a szándékkal lépsz pályára,hogy annak az undorító féregnek most ha törik,ha szakad el fogom törni a lábát,akkor még úgy sem érezheted jól elvégzettnek a munkádat,ha a lábtörés netán sikerül...
Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.19. 23:09:47

Kedves Károly!

Zsigeri gyűlöletről, utálatról, de még csak ellenszenvről sincs szó. (Hogy mást ne mondjak, rendszeres olvasója voltam a Képes Sportba és Népsportba írt cikkeidnek kölyökkoromban. Jót röhögtem, mikor például Kovács Kálmán fordulékonyságát a Hapci vízibuszéhoz hasonlítottad, de nem lettem volna az aranylábúak helyében egy-két vaskosabb kritikádat olvasva.) Ha bevezető kicsit erősre sikerült annak csak stiláris okai voltak, ez egy afféle fikázós blog.

És ha már itt tartunk megsértődhetne egy mai fiatal is, mikor kézlegyintéssel elintézed szórakozási lehetőségeit (most is vannak nívós szombat esti programok bőven) és a nagygenerációzás is arrogáns egy csöppet. Nem jobb ha fiatalos pimaszsággal inkább kajánkodunk ezeken?

Azzal is tisztában vagyunk, hogy heti élcelődéseink ellenére sokkal több néződ, sőt rajongó néződ (például mi ;-) lesz, mint ahány olvasója ennek a blognak valaha is.

Maradok tisztelettel:
popp

Tutó 2009.05.19. 23:39:16

@popp:

Kedves Péter!

Megtisztelő,hogy emlékszel még azokra az írásokra,én is szerettem,élveztem azt a közeget,miként magát az akkori futballt is. Aztán a Nyilasiék "elmúltával" már nem nagyon vol mondanivaló...
A fene sem sértődött meg, ha megsértődöm,akkor biztos, hogy nem reagálok,de valahogy úgy éreztem, hogy erre érdemes.
Ez a "nyalás" dolog kicsit bosszant,mert nyal a fene; nyalni az nyal,akinek valami célja van, aki valamit el akar érni azoknál/azoktól,akikkel beszélget.Azt pedig nem gondolhatod komolyan, hogy színész akarok lenni a Madáchban,vagy koncertet szeretnék adni az Arénában,vagy Hankiss Elemér helyett vágyom előadást tartani az Akadémián.
Talán csak a kelleténél is jobban megtisztelem azokat, akikkel beszélgetek,nem érzem magam hivatottnak és feljogosítottnak arra, hogy (mint sokan) úgy beszéljek az interjúalanyaimmal,mint a kutyával.Én hivom meg őket, hogy venné az ki magát,ha adásban aztán a helyzetemmel visszaélve gyalázni kezdeném őket?
A nagy generációt én ki nem ejtettem a számom, azt a Vágó mondta, ha újra megnézed látni fogod nem is reagáltam rá.
Őszintén örülök,ha Ti,mai fiatalok is megtaláljátok a maiak között azokat,akik nekünk az Albertek, a Farkasok,a Benék,a Latinovitsok,a Bástik,a Jancsók,a Nagy Lászlók, a Pilinszkyk voltak.Őszintén szólva én nem látom az említettek mai megfelelőit,de nem is nekem kell látnom.
Én már egy vénember vagyok.

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.20. 00:12:20

Kedves Károly!

Egy Pilinszky felolvasó estre (most Téreyk, Varró Danik, Party-Nagyok, Esterházyk, Nádasok vannak), Miki bácsi filmklubjába (szerencsére ő még köztünk van és mai filmjei fiatalosabbak, mint sok fiatalé), vagy egy európai top nívót képviselő kettős meccsre én is elmennék (elmegyek én a Málta elleni meccsre is).

De azért a Sziget vagy a többi fesztivál parádés rendezvények ám, megannyi első osztályú külföldi és hazai zenésszel, ilyen a ti időtökben - amennyire én tudom - nem volt. Annak is örülök, hogy egy Illés és egy LGT koncerttel valamelyest sikerült generációtok gyanakvását leküzdeni a Szigettel kapcsolatban.

Aztán a Szinbád például az egyik kedvenc filmem, de mondjuk a Kontroll is. A nagygenerációval tényleg a Vágó jött elő.

Ja, hogy találtál a blogunkra?

Üdvözlettel:
popp

Tutó 2009.05.20. 00:23:39

@popp:

Kedves Péter!

Látod,ez már lehet egy nagyon is közös pont, hiszen Varró Dani talán két hete volt a vendégem,Esterházyt azt hiszem a barátomnak mondhatom,Parti Nagy pedig úgy három hetente vendég a vasárnapi Napkeltében.
Ezek szerint a mai fiatalok kedvencei az én kedvenceim is...(?).
A Málta elleni meccs(ek)ért őszinte részvétem és tiszteletem is egyben (...).
A Szinbád nálam is ott van az első 5-ben,és most kapaszkodj meg: mai szuperkedvencem Pálfy Taxidermiája...
A "rátalálás" az élet döbbenetes furcsasága: egy nagyon jó barátom,aki ismer Téged és tudott a blogról hívott fel,hogy nézzek ide,mert (minő újdonság...) rendesen gyaláznak.
Hát,idejöttem.
De tényleg nem bántam meg.

Üdvözlettel:
Lakat T. Károly

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.20. 00:33:40

@Tutó: Gondolom az nst-ről ismer az a valaki. Azt viszont nem gondolom, hogy reprezentálnám a mai fiatalságot :-).

Üdv.

Tutó 2009.05.20. 00:37:04

Kedves Péter!

Ne kövezz meg,de mi az az nst?
Hogy nem igazán reprezentálod az a nevek felsorolásából és a Szinbádból egyértélművé vált a számomra...

Üdvözlettel?
Lakat T. Károly

popp · http://koncertblog.com/ 2009.05.20. 00:45:30

@Tutó: Egy focis blog, ahova rengeteget kommentelek.

Üdv és jó éjt!

kukonyalori 2009.05.20. 18:00:01

Fergeteges volt a Lakat T. poszt, én már rég nem nézem a vasárnap reggeli napkeltéket nekem sok egy kicsit. az a tisztelet teljes, kissé bizantinista műsorvezetői stílus. Azért is nem kapcsolom be a tv-t olyankor, mert a sok sziruptól ragad a tv alatti felület, azt eltakarítani igen komoly feladat. Hogyha viszont a vasárnap reggeli "közéleti, és szolgáltató" műsornak a célközönsége a hatvanas években huszas éveikben lévő közönség, és jó akkor sok sikert, és hirdetőt kívánok Gyárfáséknak. Én mindenesetre a heti, két heti posztot soknak találnám. Szerintem neked is elég lenne ezt az azt a verbális maszturbációt egy hónapban egyszer megnézni, a többin meg kipihenni a szombati bullert.

freiwald 2009.11.03. 16:25:30

@Tutó:

Tisztelt L.T.K. !

Merőben furán hangzik, ha valaki a kelleténél talán erősebb kedvességét, mások firkászi kegyetlenségével indokolja, miközben napkeltés főnöke, ama ember, ki a legkisebb banánhéjért a földbe döngöli riportalanyát, de az elbukott EB kampány után, ha kérdezik elszontyolodva - némi buksisimogatásra várva - boci szemekkel, zavartan pislog. Hogy is fér meg akkor egymás mellett két ilyen ember a könyöklős szakmában?

Ami, az én időm nem a Te időd c. fejtegetést illeti, eszembe jutott Zorán egy számának passzusa:

"Az én időmben gondban voltak mind a jó fejek, már el sem hitték lesz idő az én időm helyett. Most állok itt, mint régi vándor újabb hegytetőn, és bármit nézek annyit látok, ez is az én időm."

Minden kornak megvannak a maga parányi kincsei, így ennek a kornak is. Az én időm is egy fedőévfolyam az élet nagy iskolájában, ezért talán megvannak az én szórakozási lehetőségeim ebben a bizonyos korban, melyek gyakran átnyúlnak az előző generáció szórakozási rítusainak egy-egy ma is élő mozzanatához. Ez így van, még ha olykor kutatásra is vagyok kényszerítve. Az, hogy a "nagy öregek" a Beatles mellett, nem tudják, hova tegyék a Radioheadet, vagy hogy Vágó István Fenyő Miklóst tartja a XX. század legjobb dalszövegírójának, nem a kor hibája, hanem a földhözragadt szellemé. Én viszont jó érzéssel nézek a távolba, ha - mondjuk a zenénél maradva - azt látom pl. az LGT Pressere képes volt magának felfedezni a többek között Kiss Tibor által fémjelezte Quimbyt, vagy éppen Jancsó bácsi tudja kicsoda ez a Lovasi "gyerek". Szóval van jövő így csupán azért, mert nincsenek kalózok, még nem tilos a kincskeresés. :)

UI: Említett Lovasi úr pár sora is ide illik talán:

"Berendeztem én már a világom
És kirándulok - benne mint egy bölény
Akinek azér' van a rezervátom
Mert úgy szeret lakni, ahogy én

Elsétálok én a kerítésig
Nincs azon túl kedves a szememnek
Ha meg lenne, hát biztos hogy nem olyan
Amit egy ilyen kis világba beengednek"

Maradok tisztelettel!

UI2: Szervusz popp!(Forza Milan!:))

popp · http://koncertblog.com/ 2009.11.03. 19:49:04

@freiwald: Szervusz! Ezt a Lovasi szöveget énekelni is tudom ;-). Forza Magica AS Roma! De azért a Milant is szeressük!

freiwald 2009.11.03. 21:47:59

@popp: O----lééé,oooooolééé!:)
Ejjj, már megint nem adták meg a szabályos gólt. :( - Lehet a bíró szerint rút a kis Kacsa?
Nem baj Forza Milan!
És a kedvedért Forza Roma! (mondjuk ez nem eset nehezemre):)
süti beállítások módosítása